Rules

PUBG Duo Community Cup #1 Poland

Last change: 23.08.2019 18:25

These are the rules for the PUBG Duo Community Cup #1 Poland. We make every effort to ensure the rules are complete and up to date but this may not always be the case. You should also check the Info Page and News for additions, exceptions and modifications that may apply. The rules are a guideline and the decisions by admins may differ from them depending on the circumstances. If you have any questions about the rules, please write a support ticket.

1. Format Gry

1.1. Zawodnicy

Każdy z graczy uczestniczących w turniejach PlayerUnknown’s Battlegrounds (inaczej PUBG) musi wprowadzić swoje ID gracza. Konto gry jest potrzebne, aby zaprosić gracza do pokoju gry i potwierdzić jego tożsamość. Aby uczestniczyć w turniejach i ligach ESL musisz należy poniższe wymagania: Należy być zarejestrowanym na stronie ESL, mieć przynajmniej 16 lat i posiadać aktywne konto PUBG przyłączone do swojego profilu. Jeśli nie spełniasz wymagań, możesz nie zostać dopuszczony do gry. Zapisy na każdy turniej kończą się 30 minut przed rozpoczęciem turnieju. Jeśli Twoja drużyna nie zgłosiła się do turnieju przed zamknięciem zapisów, to nie będzie mogła wziąć w nim udziału. Należy także potwierdzić swoją obecność w turnieju 30 minut przed jego rozpoczęciem.

1.2. Nazwy drużyn i graczy

ESL zastrzega sobie prawo do edytowania nicków graczy, i/lub aliasów URL. Drużyna, bądź gracz, który posiada nazwę zbliżoną do nazw innych drużyn/graczy mogą mieć je zmienione przez ESL. Po więcej informacji o nazwach drużyn i graczy prosimy zajrzeć do Ogólnych zasad ESL w sekcji 3.1.2. “Nicki, nazwy drużyn i aliasy URL” Jeśli nazwa drużyny nie powinna zostać zmieniona, prosimy o napisanie etykiety wsparcia z dowodem posiadania praw do nazwy. Tylko zarejestrowani członkowie drużyny są uprawnieni do jej reprezentowania. Rozgrywanie jakichkolwiek meczów z inną osobą jest zabronione. (Zobacz: “Ringing/Faking” w Zasadach Globalnych ESL). Zawodnicy i drużyny muszą występować pod zarejestrowanymi nickami i nazwą drużyny w trakcie oficjalnych meczów.

1.3. Skład drużyny

W skład drużyny musi wchodzi minimalna liczba graczy wymagana do uczestnictwa w turnieju. Drużyny są zobowiązane do rozgrywania meczy wyłącznie z zawodnikami posiadającymi aktywne konto gry. Każda zmiana w składzie drużyny musi zostać dokonana przed startem turnieju. Rozegranie meczu przez innych zawodników nienależących do drużyny będzie karane. Drużyna musi posiadać zarejestrowanych przynajmniej 3 graczy. Każda drużyna ma prawo do jednego zawodnika rezerwowego. Skład drużyny musi zawierać przynajmniej 2 graczy z krajów dozwolonych, określonych na stronie głównej turnieju.

1.4. Wersja gry

Każdy gracz musi zainstalować najnowszą wersję gry, aby uczestniczyć w turniejach ESL. Aktualizacje powinny być zainstalowane przed startem turnieju, aby ograniczyć opóźnienia do minimum.

1.5. Problemy techniczne

Drużyny są odpowiedzialne za swoje problemy techniczne (komputer/Internet). Mecze nie zostaną przełożone przez problemy techniczne graczy i będą rozgrywane pomimo ich wystąpienia. Jeśli czas rozgrzewki się skończy, gra będzie kontynuowana dalej pomimo problemów technicznych graczy. W przypadku ogromnych problemów dotykających większą ilość graczy, powtórka mapy może zostać ogłoszona przez kanał pomocy na Discordzie.

1.6. Uczestnictwo w turnieju

Pierwsze 160 zespołów potwierdzonych w turnieju będzie dopuszczonych do uczestnictwa. Miejsca w poczekalni będą dostępne dla pierwszych graczy, którzy do nich dołączą od momentu potwierdzenia obecności drużyny 30 minut przed rozpoczęciem turnieju. Każda poczekalnia może pomieścić 20 drużyn (lub mniej podczas pierwszej rundy, jeśli limit zgłoszonych drużyn nie zostanie osiągnięty). W pierwszej rundzie będą 4 poczekalnie, od drugiej rundy już tylko jedna.

1.7. Dyskwalifikacje

Żeby utrzymać turnieje w najlepszej kondycji, ESL zastrzega sobie prawo do dyskwalifikacji drużyn. Będą one praktykowane tylko w przypadku jawnego opóźniania startu turnieju przez jedną z drużyn, bądź próby blokowania turnieju. Używanie programów typu Reshade, SweetFX, VibranceGUI i innych programów firm trzecich, które poprawiają, dodają, zmieniają, lub usuwają części gry, kolory, bądź pliki, jest zabronione w tym turnieju. Umyślne zmienianie kąta postaci w celu wyglądania przez tekstury i obiekty jest zabronione. Nie jest dozwolone przypisywania dwóch akcji jednemu klawiszowi w opcjach gry. Jeśli Twój mecz jest transmitowany na oficjalnym kanale, ściąganie ubrań z postaci będzie karane. Każdy gracz jest zobowiązany grać ubraną postacią w tych meczach. Każde umyślne wykorzystanie błędów gry jest zabronione i będzie karane. Każda drużyna, która zostanie przyłapana po raz pierwszy na wykorzystywaniu błędów, zostanie zmuszona do poddania mapy. Jeśli drużyna ponownie użyje błędu gry, zostanie automatycznie to uznane za celowe, a drużyna zostanie usunięta z obecnego turnieju i zostanie zdyskwalifikowany z przyszłych rozgrywek.

2. Zasady turnieju PUBG

2.1. Format turnieju PUBG

2.1.1. Podstawowe ustawienia meczu

Region: EU
Ograniczenia kamery gracza: Trzecia osoba
Ustawienia mapy: Słonecznie

2.2. Wybór mapy

Wszystkie gry rozgrywane będą na mapie Erangel z ustawieniem pogody na “Słonecznie”. Drużyny nie wybierają oraz nie eliminują map ani rodzaju pogody. Dokładne ustawienia serwera oraz trybu dostępne są zawsze w sekcji Podstawowe zasady.

2.3. Custom Match Settings

2.3.1. Server

Server Region: EU
Player Number restriction: 100
Team: Squad 4P
Zombie mode: Off
DBNO Revive: On
DBNO revive Casting time: 10s
DBNO HP Decreasing rate: 1x
Player Camera Restriction: First Person only on
Map Option: Sunny
Playzone Progress: 1x
Centralized circle: 0x
Red zone: Disabled
Care Package Frequency: 1x
Convert dead player to observer: Off
Public spectating: Off
Killer spectating: Off
Display EndCircle Location: Off
End Circle Location Rate: 0%
End Circle Location Town: 1x
End Circle Location Field: 1x
End Circle Location Mountain: 1x

2.3.2. Vehicles

Car / Motorbike: 1x
Boat: 1x

2.3.3. Weapons

Sniper Rifles: 1,3x
Assault Rifles: 1,3x
Hunting Rifles: 1,3x
LMGs: 1,3x
SMGs: 1,5x
Shotguns: 1,3x
Handguns: 1,5x
Throwables: 1,3x
Melee: 1,3x
Crossbow: 1,3x
Flaregun: 0x

2.3.4. Attachment

Scope Attachments: 1,3x
Magazine Attachments: 1,3x
Muzzle Attachments: 1,3x
Stock, Foregrip Attachments: 1,3x

2.3.5. Consumables

Med kit : 1,3x
First aid: 1,3x
Bandage: 1,3x
Pain killer: 1,3x
Energy drink: 1,3x
Jerry can: 1,3x

2.3.6. Equip

Bag Lv1: 1,3x
Bag Lv2: 1,3x
Bag Lv3: 1,3x
Helmet Lv1: 1,3x
Helmet Lv2: 1,3x
Helmet Lv3: 0x
Armor Lv1: 1,3x
Armor Lv2: 1,3x
Armor Lv3: 1,3x

2.3.7. ETC

Costumes: 1x
Ammunitions: 1,8x

2.4. Punkty rankingowe

Każde zabójstwo warte jest 3 punkty. Punkty za zajęcie konkretnego miejsca widoczne są w poniższej tabelce:

MiejscePunkty
#1100
#290
#375
#465
#555
#640
#730
#825
#920
#1015
#1110
#1210
#1310
#1410
#1510
#165
#175
#185
#195
#200

2.5. Ustawienia strefy

Ten turniej korzysta ze zmodyfikowanych ustawień strefy. Szczegółowe ustawienia dostępne są poniżej:

Numer strefyOpóźnienieOczekiwanieRuchDPSZmniejszenieRozrzutLand Ratio
1903003000,60,40,50
201201200,80,550,560
309012010,60,560
406018030,550,561
506012050,70,560
606012080,60,560
706090100,50,560
806060140,50,561
906080180,001100

3. Regiony

Wszyscy gracze w drużynie muszą pochodzić z Polski. Drużyna musi pochodzić z regionu, w którym bierze udział.

4. Szczegóły

4.1. Przygotowanie gry

Należy rozwiązać wszelkie problemy, które mogą wystąpić przed startem meczów. Problemy z połączeniem lub ze sprzętem podczas trwania meczów mogą doprowadzić do dyskwalifikacji drużyny przez administrację ESL. Należy upewnić się, że wszyscy gracze mogą grać. W grach drużynowych, wszyscy gracze muszą należeć do aktualnego składu drużyny.

4.2. Zastępowanie zawodników

Dopuszcza się zastąpienie jednego gracza.

4.3. No show

Jeśli uczestnik nie może zagrać o wyznaczonej godzinie, to drużyna zostanie usunięta z turnieju.

4.4. Liczba graczy

W skład drużyn musi wchodzić przynajmniej dwóch graczy.

4.5. Rozłączenia

W przypadku, gdy gracz(e) zostanie odłączony od serwera podczas trwania meczu, drużyna może kontynuować rozgrywkę w takiej sytuacji.

4.6. Poddanie

Uczestnicy mogą zdecydować się na poddanie meczu jeśli tylko chcą. Poddanie się wiąże się z tym, że drużyna otrzyma 0 punktów za dany mecz i ewentualne punkty karne.

4.7. Tiebreaker

W przypadku remisu w wynikach, pierwszym rozstrzygnięciem będzie średnie rozmieszczenie drużyn podczas ostatniej rundy. W przypadku gdy remis nadal występuje, drugim etapem rozstrzygnięcia jest liczba zabójstw. Jeśli remis nadal nie zostanie rozstrzygnięty, zwycięzca zostanie wybrany losowo.

4.8. Protesty

Jeśli mecz został nieprawidłowo zgłoszony do naszego systemu, drużyna ma 10 minut na zgłoszenie protestu (pod [play.eslgaming.com/protest/add]) raportem). Protest meczowy musi zawierać jasne i klarowne dowody w postaci zrzutów ekranu z wynikami meczu. Drużyny są odpowiedzialne za dostarczenie dowodu wyniku meczu w przypadku sporów.

4.9. Re-host

Re-host może być tylko wykonany przez administratora. Odłączenia od serwera oraz problemy z lagami kwalifikują się do re-hosta tylko, gdy wystąpią w pierwszych 60 sekundach gry i dotyczyć będą znaczną liczbę graczy, z wyjątkiem nieprzewidzianych sytuacji.

4.10. Obserwatorzy

Obserwatorzy są koordynowani przez administrację ESL oraz osoby, które otrzymały zgodę od administratora (np. shoutcasterzy lub streamerzy).

4.11. Wyniki

Wszystkie wyniki są wprowadzane przez administrację ESL. Jeśli cokolwiek jest niejasne, uczestnicy powinni mieć dostępne zrzuty ekranów w celu zweryfikowania wyników i dołączenia ich do ewentualnego protestu.

5. Komunikacja i wsparcie

Proszę o wysłanie etykiety wsparcia w razie potrzeby uzyskania pomocy podczas turnieju. W celach komunikacyjnych prosimy drużyny o korzystanie z naszego serwera Discord PUBG.

5.1. Administratorzy

Wszyscy uczestnicy muszą przestrzegać decyzji i reguł organizatorów, administratorów i sędziów turnieju. Wszystkie decyzje są ostateczne, z wyjątkiem przypadków, w których opcja odwołania się jest jasno określona. Rozmowy zarówno ustne jak i pisemne pomiędzy organizatorami, administratorami lub sędziami oraz uczestnikami są poufne. Publikowanie lub udostępnianie tych rozmów stronom zewnętrznym jest surowo zabronione, chyba że uzyskano zezwolenie.

5.2. Media meczowe

Wszystkie media meczowe (zrzuty ekranów, nagrania, itp.) muszą być przechowywane przez minimum 14 dni. Przerabianie lub manipulowanie mediami meczowymi jest zabronione i może doprowadzić do surowych kar. Media meczowe powinny być nazywane odpowiednio do tego co się w nich znajduje. Nie ma możliwości zgłaszania protestu lub napisania etykiety wsparcia w celu zgłoszenia źle nazwanych mediów meczowych. Jednakże, jeśli utrudnia to pracę administracji ze względu na nieodpowiednio nazwane media meczowe, gracz może zostać ukarany z tego tytułu.

5.3. Streamowanie

Streamowanie meczów ESL jest dozwolone tylko w przypadku zgody administracji ESL. Osobiste streamy są zawsze dozwolone, jednak w innych celach należy uzyskać zgodę. W takim wypadku należy napisać etykietę wsparcia.

5.4. Osobiste streamowanie

Osobiste streamy są zawsze dozwolone, jeśli ESL TV nie streamuje tego samego meczu. Jeśli ESL TV streamuje mecz, osobiste streamy są niedozwolone bez zgody administracji. Osobiste stramy meczów pokazywanych przez ESL TV, bez zgody ze strony administracji ESL, mogą doprowadzić do dyskwalifikacji drużyny lub blokady uczestnika streamującego podczas turnieju. Wszystkie streamy prowadzone przez ESL TV zawsze będą ogłoszone przed startem meczu.

6. Katalog punktów karnych

Gracz i drużyna mogą otrzymać maksymalnie 6 punktów karnych za mecz, chyba że jedno naruszenie ma wyższą karę. Drużyna jest karana tylko raz za każde naruszenie, niezależnie od liczby graczy. Jeśli gracz lub drużyna otrzymuje punkty karne za wielokrotne naruszenia, punkty karne są sumowane.

7. Penalty Point Catalogue

In general, a player and the team can receive up to 6 penalty points per match, unless a single violation has a higher punishment. A team is only punished once per violation, regardless of how many players. Where a player or team receives penalty points for multiple violations, the penalty points are added together.

Rule violation Number of penalty points
General
No show1 Team: 3; Player: 2
Reject compulsory challenge Normal: 1
Intense (top 10): 2
Abort match Player / Team: 2
Use of ineligible player
Inactive barrage Player / Team: 3
Barraged Player / Team: 6
Unregistered player Player / Team: 3
Missing Premium (where required) Player / Team: 3
Missing Trusted (where required) Player / Team: 3
Ringer/Faker Player / Team: 6
Playing with wrong gameaccount Player / Team: 3
Playing without a registered gameaccount Player / Team: 3
Unsportsmanlike behaviour
Multiple/Fake accounts Warning / 1-4 penalty points
Deception Player / Team: 1 - 4
Fake result Player / Team: 4
Fake match media Player / Team: 6
Fake match Player / Team: 6
Cheating Player: 12 / Team: 6
1In cup and league matches default wins are given instead of a match deletion and penalty points.

Matches get only deleted if the team/player violating the rules won the match.